logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
بازگشت متاورس

صحبت از متاورس در ماه‌های اخیر کمرنگ شده است، اما مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با یک پست اینستاگرامی که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر توسعه بهترین هدست‌های VR داشته باشد و سرعت متاورس را تسریع بخشد، اوضاع را تکان داد.

خبر مهم این است که متا سیستم عامل واقعیت ترکیبی را که برای Quest 3 و هدست های قبلی Quest VR توسعه داده است، منبع باز خواهد کرد تا اکوسیستم را به شرکای جدید گسترش دهد. متا آنچه را که اکنون به عنوان سیستم عامل Horizon شناخته می شود با پروژه متن باز اندروید ساخته است و اکنون نسخه بهینه شده XR متا برای سایر سازندگان برای استفاده در سخت افزار خود در دسترس خواهد بود.

جزئیات کمی به اشتراک گذاشته شد، اما وبلاگ متا می گوید که Asus ROG در حال کار بر روی یک هدست بازی پرفورمنس است، لنوو هدست تولید و بهره وری را توسعه خواهد داد و متا با مایکروسافت در یک نسخه محدود Quest “الهام گرفته از Xbox” همکاری می کند.

زاکربرگ پیشنهاد کرد که شرکت‌های دیگر ممکن است دستگاه‌هایی را برای مصارف خاص مانند بهره‌وری، تناسب اندام، تماشای ویدیو یا بازی‌های دوبعدی روی یک صفحه مجازی بزرگ بسازند. یک هدست VR اختصاصی که برای شبیه سازی طراحی شده است، می تواند با سیستم عامل Horizon شروع به کار کند. به عنوان بخشی از این تغییر، متا در حال به روز رسانی فروشگاه برنامه Quest خود است که به فروشگاه Horizon تبدیل خواهد شد. هرکسی که سیستم عامل Meta Horizon OS را اجرا کند، می‌تواند برنامه‌های سازگار را در فروشگاه Horizon ببیند.

علاوه بر بازی‌ها، برنامه‌ها و محتوای متا کوئست موجود، فروشگاه Horizon نیز بازی‌های Xbox Cloud Gaming و Steam را فهرست می‌کند. نرم افزار Meta’s App Lab در حال ارتقا است، بنابراین بازی ها و برنامه هایی که در مراحل اولیه توسعه هستند قابل کشف تر خواهند بود. زاکربرگ بار دیگر به تمایل متا برای افزودن فروشگاه پلی استور گوگل به سیستم عامل Horizon OS و در نتیجه پلتفرم Quest اشاره کرد. می‌توانید برخی از برنامه‌های اندروید را با بارگذاری جانبی آن‌ها در Quest 3، Quest 2 و Quest Pro اجرا کنید. متأسفانه، برخی از برنامه ها به خدمات Google Play نیاز دارند که همراه با فروشگاه Play ارائه می شود.

متا می‌خواهد جایگزین منبع باز برای ویژن پرو اپل باشد و به «اندروید» هدست‌های XR تبدیل شود. گوگل با برنامه های مشابهی با سامسونگ همکاری می کند و سیستم عامل رسمی اندروید XR به زودی راه اندازی می شود. چه این خبر را دوست داشته باشید یا نه، همه چیز در متاورس دوباره از سر گرفته می شود و متا می خواهد در خط مقدم توسعه این پلتفرم های جدید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن