logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
برنامه اتوماسیون بازاریابی

برنامه اتوماسیون بازاریابی خود را با شناسایی وظایف دستی، تقسیم بندی مهندسی معکوس و برقراری ارتباط بهتر با مشتریان بهبود بخشید. پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی (MAP) به بازاریابان کمک می‌کنند تا فرآیندها را سرعت بخشند و کارایی را افزایش دهند. همیشه وظایف بیشتری وجود دارد که می‌توان به برنامه اتوماسیون بازاریابی اضافه کرد. در این مقاله چهار گام اساسی وجود دارد که بازاریابان می‌توانند برای افزایش عملکرد MAP انجام دهند.

اتوماسیون بازاریابی

راه های تقویت کننده برنامه اتوماسیون بازاریابی

روش‌های موثر برنامه اتوماسیون بازاریابی

تقسیم بندی مهندس معکوس

تقسیم بندی مشتری کاری است که بازاریابان اغلب برای بهبود برنامه اتوماسیون بازاریابی و اطمینان از ارسال پیام‌های مناسب به گروه مناسبی از مشتریان انجام می‌دهند. اما آیا بازاریابان این راه را درست پیش می‌برند؟ روش مهندسی معکوس را امتحان کنید.

علی شوانکه، بنیانگذار شرکت مشاوره Simple Stratدر ارائه‌ای در کنفرانس گفت: “تجسم کنید که چگونه می‌خواهید وظایف بخش‌بندی کنید و سپس آن را مهندسی معکوس کنید.” اغلب، بازاریابان مشتریان خود را بر اساس نقش یا جمعیت شناسی به بخش‌هایی تقسیم می‌کنند. این شروع خوبی است، اما این تقسیم بندی‌های ساده ممکن است در دراز مدت به اندازه کافی موثر نباشند. شوانکه پیشنهاد می‌کند چالش‌های رایجی را که مشتریان با آن‌ها مواجه هستند شناسایی کرده و مشتریان را به این روش گروه‌بندی کنید. برخلاف بخش‌های ساده‌تر، این تقسیم‌بندی‌ها می‌توانند در طول زمان تغییر کنند.

این به معنای فراتر رفتن از نیازهای مشخصی است که مشتریان دارند و در برنامه اتوماسیون بازاریابی خود به آنها رسیدگی کنید. برای کمک به بازخورد، می‌توانید از میان چند سناریو که به بهترین شکل وضعیت آنها را توصیف می‌کند، مشتریان را انتخاب کنید. در نتیجه، مشتریان خود را بهتر می‌شناسید و پیام‌های خودکار شما برای آنها معنادارتر خواهد بود.

وظایف تکراری را شناسایی کنید

گزارشی از همه کارهایی که به صورت دستی در سراسر سازمان انجام می‌شود، از جمله فروش، بازاریابی و خدمات مشتری، نگه دارید. شوانکه می‌گوید: “شما نمی‌توانید چیزی را که به صورت دستی ثبت نکرده‌اید، خودکار کنید”

از اعضای تیم سؤال «عصای جادویی» را بپرسید: اگر بتوانید یک عصای جادویی را تکان دهید، چه کاری را خودکار می‌کنید؟ این به شما بینش بیشتری در مورد چگونگی صرفه جویی در زمان با برنامه اتوماسیون بازاریابی در سازمانتان می‌دهد. با توجه به همه قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، از اعضای تیم بپرسید که چه وظایفی می‌تواند توسط هوش مصنوعی خودکار یا کارآمدتر شود.

برنامه اتوماسیون بازاریابی

چه راهکارهایی می توانند برنامه اتوماسیون بازاریابی را بهبود ببخشند؟

بهبود تجربه مشتری با اتوماسیون

به دیدگاه مشتری نگاه کنید و بررسی کنید که یک پیام خودکار می‌تواند به راهنمایی مشتری در مسیر درست کمک کند. شوانکه گفت: “این یک استراتژی است زیرا مشتریان دوست ندارند غافلگیر شوند مگر اینکه به نحوی خوب باشد.”

او همچنین توضیح داد: “اگر مدت زمان طولانی، حتی چند روز بین تعامل با کسی فاصله داشته باشید، به خصوص زمانی که او در این فرآیند تازه کار است، استفاده از اتوماسیون برای گفتن آنچه اتفاق می‌افتد، به خصوص اگر استاندارد باشد، به او آرامش می‌دهد. همچنین به آنها کمک می‌کند تا داستان درستی را در ذهن خود داشته باشند.” اگر دیدگاه مشتری در بیشتر موارد قابل پیش‌بینی باشد، پیام‌های استاندارد می‌توانند خودکار شوند. به این ترتیب، به نظر نمی‌رسد که کسب و کار شما مشتری را معلق بگذارد.

بازگرداندن مخاطبین رها شده

این اجتناب ناپذیر است که برخی از مشتریان سکوت کنند. در مورد مخاطبینی که در جلسه فروش نمایش داده نمی‌شوند یا مدت‌هاست به گسترش کسب‌وکار شما پاسخ نداده‌اند، چطور؟

از برنامه اتوماسیون بازاریابی برای پرورش خودکار این سرنخ‌های رها شده استفاده کنید. به این ترتیب، شما از زمان ارزشمند یک عامل انسانی استفاده نمی‌کنید. اگر این استراتژی یک مخاطب را احیا کند و آنها را به سمت فروش سوق دهد، این یک بازگشت سرمایه خوب است. اگر یک شریک خارجی برای خدمات تجاری خود دارید، می‌توانید پیام‌های خودکاری را نیز برای آن نهاد ارسال کنید تا با مشتری تماس بگیرید. اگر یک شریک خارجی دارید و از او می‌خواهید که برخی از بررسی‌های برد-باخت را برای شما انجام دهد، ممکن است آن مخاطب به فهرستی خودکار اضافه کنید.

برنامه اتوماسیون بازاریابی

راهکارهای موثر بر برنامه اتوماسیون بازاریابی

نتیجه گیری

در تمام این موارد، شما به عنوان یک بازاریاب از اتوماسیون و استراتژی برای ایجاد ارتباط شخصی عمیق‌تر با مشتری خود استفاده می‌کنید. ما در این مقاله به بررسی ۴ روش و راهکار ضروری برای تقویت برنامه اتوماسیون بازاریابی پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن