logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به بازاریابان اجازه می‌دهد تا فرآیند مارکتینگ را سرعت بخشند و کارایی را افزایش دهند. اجرای بسیاری از این راه حل‌ها نیازمند زمان و برنامه‌ریزی است. با این حال، چند راهکار سریع وجود دارد که سازمان بازاریابی شما می‌تواند از آنها استفاده کند. آنها تلاش زیادی برای راه اندازی نمی‌کنند و می‌توانند ارزش خوبی برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق این راهکارها می‌پردازیم.

اتوماسیون بازاریابی

برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی چه راهکارهایی را باید انجام داد؟

راهکارهایی برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی کدامند؟

ایمیل‌های خوش آمدگویی خود را به روز کنید

ایمیل‌های خوش آمدگویی برای مشتریان و مشترکین جدید هنگام ثبت نام در برنامه شما ارسال می‌شود. اگر ایمیل خوش آمدگویی بخشی از استراتژی ایمیل شما نیست، مطمئن شوید که این کار را شروع خواهید کرد و اگر چنین است، مطمئن شوید که به بهترین نحو آن را انجام می‌دهید.

علی شوانکه، بنیانگذار شرکت مشاوره Simple Strat، طی یک کنفرانس اعلام کرد: “ایمیل‌های خوش‌آمدگویی فرصتی برای معرفی خود به عنوان یک شرکت و یک برند است” بسیاری از مشتریان منتظر ایمیل خوش آمدگویی هستند، بنابراین عدم ارسال آن می‌تواند سردرگمی ایجاد کند. شوانکه همچنین توضیح داد: “ایمیل‌های خوش آمد گویی ۸۵ درصد نرخ باز شدن بیشتری نسبت به سایر انواع ایمیل دارند.”

 

یادآوری جلسات مفید

یکی دیگر از راه‌های استفاده از اتوماسیون بازاریابی، یادآوری‌های جلسه است که به ما یادآوری می‌کنند در طول یک روز شلوغ به کدام تماس اولویت دهیم. آنها نه تنها برای همکاران، بلکه برای مشتریان و مشتریان بالقوه نیز مفید هستند. آنها همچنین فرصتی برای آماده‌سازی مشتریان B2B قبل از یک تماس مهم هستند. فعال باشید و دستور کار تماس را در یادآوری جلسه خود بگنجانید. یا می‌توانید بسته به نیازهای تجاری مشتری یا مشتری احتمالی خود بین چندین دستور کار انتخاب کنند.

درخواست بازخورد خاص

مشتریان عادت دارند پس از خرید پیام‌هایی را دریافت کنند که از آنها در مورد تجربه فروش سوال می‌کند. اغلب این نظرسنجی‌ها بیش از حد طولانی هستند. درخواست بازخورد خود را اصلاح کنید تا بتواند هم برای مشتری و هم برای تیم پشتیبانی فروش مفید باشد. سعی کنید از پیام هایی استفاده کنید که مشتری را ترغیب و تشویق کند.

شوانکه گفت: “ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه می‌دانند، اوه خدا، شما هر بار از من خواهید پرسید که تجربه من چگونه بوده است.” “به جای سوال در مورد تجربه او، بپرسید تعامل با مدیر حساب ما چگونه بوده است، زیرا ممکن است تیم فروش ندانند که مدیر حساب در واقع آنچه را که از منظر فروش منتقل شده است، به درستی تفسیر کرده است یا خیر.” این بازخورد باید در جایی از برنامه اتوماسیون بازاریابی شما ردیابی شود تا اقدام صحیح بعدی انجام شود.

استفاده از اتوماسیون بازاریابی

راهکارهایی برای استفاده از اتوماسیون بازاریابی

رویدادهای شخصی را اضافه کنید

معمولا بازاریابان روز تولد مشتری را در سوابق خود دارند و در آن روز با مشتری تماس می‌گیرند. این برای مشتریان و نیازهای آنها چندان مفید نیست، بنابراین شواک توصیه می‌کند برای پیام‌های معنادارتر عمیق‌تر بروید. او گفت: “وقتی چیزهایی را که برای مشتری مهم هستند دنبال می‌کنید، فراتر از تاریخ تولد است. مشتریان خود را غافلگیر و خوشحال کنید. اگر برای غافلگیری و خوشحال کردن آنها به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، به این فکر کنید که چه چیزی باید بپرسید و در چه مرحله‌ای از فرآیند باید آن اطلاعات را جمع آوری کنید.”

 

پیام‌های عدم نمایش را ارسال کنید

اگر مشتری شما نتواند در یک جلسه برنامه‌ریزی شده حاضر شود، همه چیز از بین نمی‌رود. ممکن است یک رویداد شخصی وجود داشته باشد که چشم‌انداز را از نمایش دور نگه داشته باشد، یا یک درگیری غیرمنتظره. اتوماسیون بازاریابی بهترین راه برای روشن کردن موضوع و بازگشت مشتری به مسیر است. راهی ایجاد کنید که ایمیلی ارسال می‌کند و در صورت لغو جلسه به طور خودکار پیگیری می‌کند.

 

نتیجه گیری

اتوماسیون بازاریابی به عنوان یکی از بهترین راهکارهایی است که یک تیم بازاریابی می‌تواند از آن استفاده کند و به موفقیت برند و خدمات شرکت کمک کند. ما در این مقاله کاربردی به بررسی ۵ راهکار گوناگون و کاربردی در زمینه استفاده از اتوماسیون بازاریابی پرداخیتم. با استفاده از این راهکارها و آموزش درست آنها به اعضای تیم می‌توانید برند خود را محبوب‌تر، تیم را قوی‌تر و در نهایت درآمد خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن