logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
موفقیت یک تیم بازاریابی

ارتباط شخصی با تیم بازاریابی می‌تواند موفقیت کسب و کار شما را رقم بزند. در اینجا چند سوال وجود دارد که می‌توانید از آنها بپرسید تا در مورد انگیزه‌های اعضای تیم خود بیشتر بدانید. این مقاله قصد دارد اهمیت شناخت واقعی تیم شما را بررسی می‌کند و گام‌هایی برای شروع درک عمیق‌تر به منظور بهبود روابط و عملکرد شغلی ارائه دهد.

موفقیت تیم بازاریابی

عواملی که می تواند یک تیم بازاریابی را موفق کند

چرا شناخت عمیق تیم بازاریابی مهم است؟

من به عنوان یک نویسنده از وب سایت سرچ انجین لند، می‌نویسم تا از کسانی دفاع کنم که (مثل من) آرزو داشتند مدیرانشان به جای حفظ روابط سطحی که ترجیحات، نقاط قوت و آرزوهای شغلی آنها را نادیده می‌گرفت، وقت بگذارند تا آنها را به عنوان یک فرد درک کنند.

من عمدتا به یک مدیر مستقیم اشاره می‌کنم، اما در برخی موارد، حتی مدیران سطوح بالاتر و مدیران بخش باید مسئولیت درک تیم خود را به اشتراک بگذارند. هرگز برای من معنی نداشت که چگونه یک تیم موفق بدون شناخت واقعی آنها بسازم. چگونه می‌توانید تیمی با عملکرد بالا ایجاد کنید؟

هنگامی که اهداف کارمندان خود را درک می‌کنید، به انگیزه‌های آنها می‌پردازید و برای به چالش کشیدن و آموزش آنها وقت صرف می‌کنید، راه را برای رشد فردی و موفقیت تیمی هموار می‌کنید. به عنوان یک مدیر بازاریابی جستجو، در اینجا چند سوال وجود دارد که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیم خود بپرسید.

 

برخی از سوالات مهم در زمینه شناخت تیم بازاریابی

تجربیات کاری قبلی آنها چیست؟

این سوال به شما در شناخت تیم بازاریابی کمک می‌کند:

درباره کارهایی که در گذشته انجام داده‌اند و تجربه آنها در محیط‌های کاری دیگر بیشتر بدانید.

به شما بینشی در مورد تجربیات گذشته آنها و آنچه که اکنون می‌توانند برای تیم شما بیاورند، می‌دهد.

البته، این سوال معمولا در طول مصاحبه قبل از استخدام پرسیده می‌شود. اما متوجه می‌شوم که مدیران من به ندرت میزان واقعی کاری را که من انجام داده‌ام به خاطر می‌آورند یا می‌دانند.

این یک سوال کلیدی است که باید بر آن تاکید کرد. فقط در مورد یک شغل خاص سوال نکنید. درباره همه نقش‌هایی که بر عهده داشته‌اند بپرسید و در مورد هر نقش جداگانه بحث کنید.

آنها از انجام دادن چه کاری بیشتر خوشحال می‌شوند؟

پرسیدن این موضوع می‌تواند انگیزه‌های کارمند شما را نشان دهد. این سوال به شما کمک می‌کند به کاری را که آنها از آن لذت می‌برند اهمیت دهید. برخی افراد فقط برای پول کار می‌کنند و این اشکالی ندارد. اما هنوز هم مهم است که بپرسید تا بتوانید بهتر از آنها حمایت کنید.

چه مهارت‌هایی را می‌خواهند بهبود بخشند؟

همه کارمندان شما مهارت‌هایی دارند و به سختی می‌توانید یک کارمند خوب و با انگیزه پیدا کنید که نمی‌خواهد مهارت‌های خود را بهبود بخشد. در برخی از سمت‌هایی که داشتم، می‌خواستم مهارت‌های جدید کسب کنم و مهارت‌های فعلی‌ام را تقویت کنم، اما احساس می‌کردم هرگز در روز کاری برای انجام این کار وقت نداشتم.

اغلب، می‌ترسیدم بیشتر خودم را مطرح کنم و آرزو می‌کردم که‌ای کاش مدیرانم می‌پرسیدند. پرسیدن این سوال برای کارمند مفید است و به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های تیم بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

از آنها سوالاتی درباره وضعیت آینده بپرسید

سوالاتی فراتر از سوال «پنج سال دیگر خود را کجا می‌بینید»، از کارمندان خود بپرسید که از نظر شغلی در آینده چه می‌بینند. این ممکن است آنها را وادار کند تا در مورد برخی از مشکلاتی که ممکن است اکنون در موقعیت فعلی خود داشته باشند صحبت کنند. همچنین می‌تواند فرصتی برای شما باشد تا در مورد موقعیت‌های دیگری در شرکتی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید (که لزوما چیز بدی نیست!) اطلاعات کسب کنید.

تیم بازاریابی و عوامل مهم در موفقیت تیم

نکته کلیدی مرتبط با موفقیت تیم بازاریابی

نتیجه گیری

اینها سوالاتی نیستند که باید همیشه در یک بررسی پوشش داده شوند؛ اما سوالات مهمی هستند که باید از تیم خود بپرسید. دانستن پاسخ به این سوالات بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا در مورد انگیزه‌های تیم خود بیشتر بدانید و پایه محکمی از اعتماد و احترام ایجاد کنید. وقتی می‌دانم مدیری به من و آینده من اهمیت می‌دهد، حاضرم کار بیشتری انجام دهم و به آن بپردازم. وقتی احساس می‌کنم یک مدیر اهمیت کمتری به من می‌دهد، دلیلی برای ماندن یا اهمیت دادن به او ندارم.

صرف زمان برای پرسیدن این سوالات از تیم خود به شما این امکان را می‌دهد که شاهد تغییرات تاثیرگذاری باشید که تنها چند سوال ساده می‌تواند ایجاد کند. امیدوارم ارزش اضافه کردن برخی از این سوالات را به لیست خود پیدا کنید تا از تیم خود بپرسید یا اینکه به جرقه زدن سوالات یا افکار بیشتر در مورد بهبود پویایی کلی تیم بازاریابی شما کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن