logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
برترین رسانه‌های اجتماعی

آیا قصد دارید که رشد کسب و کار را در رسانه‌های اجتماعی را به حداکثر برسانید؟

از استراتژی‌های فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و ایکس را برای موفقیت استفاده کنید. در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد در سراسر جهان از این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برای یک بازاریاب باهوش، این عدد نشان‌دهنده بازاری است که می‌توانند از آن برای رشد کسب‌وکار استفاده کنند. با این حال، این عدد نشان دهنده افرادی است که به طور کلی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. هر پلتفرم رسانه اجتماعی میانگین کاربران ماهانه خود را دارد. به عنوان مثال، فیس بوک دارای ۳ میلیارد کاربر است.

با وجود پلتفرم‌های متعدد رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های جدید که دائما در حال ظهور هستند، بازاریابان با چالش تصمیم‌گیری در مورد محل تمرکز تلاش‌های خود مواجه هستند. ما در این مقاله قصد داریم پنج پلتفرم رسانه اجتماعی برتر را که باید برای رشد کسب و کار روی آنها تمرکز کنید، به اشتراک بگذارم. همچنین راه‌هایی را به شما نشان خواهیم داد که کسب‌وکارها می‌توانند از کابرد هر پلتفرم استفاده کنند تا بیشترین سود را از آن‌ها ببرند.

 

انواع پلتفرم برتر رسانه‌های اجتماعی کدامند؟

فیس بوک: نیروگاه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

فیس بوک پلتفرمی است که باید هنگام تلاش برای گسترش حضور برند شما در رسانه‌های اجتماعی اولویت داشته باشد. با ۲.۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، این یک قدرت غیرقابل انکار برای این رسانه است. آگاهی از نام تجاری گسترده و فرصت‌های خدمات مشتری در این پلتفرم رسانه اجتماعی شلوغ تنها با یک کلیک فاصله دارد. بدون توجه به مخاطبان هدف، فیس بوک ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌تواند متناسب با نیازهای فرد طراحی شود. کلید موفقیت در فیس بوک ایجاد یک صفحه تجاری جذاب و تکمیل پروفایل خود است. پس از انجام کار، مخاطبان هدف خود و نحوه عملکرد الگوریتم فیس بوک را درک کنید. این به شما کمک می‌کند پست‌هایی در فیس‌بوک ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین‌انداز شود و در فیدهای خبری کاربران بیشتری نشان داده شود.

همچنین باید از ابزارهای دیگری مانند استوری‌های فیس بوک برای به اشتراک گذاری پست‌های کوتاه اما جذاب استفاده کنید. استوری‌ها یک فرمت تمام صفحه همه جانبه را ارائه می‌دهند که در آن عکس‌ها و ویدیوها به طور متوالی با ابزارهای خلاقانه منحصر به فردی که در هیچ جای دیگری در سایت موجود نیستند منتشر می‌شوند. همچنین می‌توانید از گروه‌های فیس‌بوک برای ایجاد یک جامعه پیرامون برند خود و محصولات/خدمات آن استفاده کنید.

استفاده از تبلیغات فیس بوک برای افزایش دید

کلید استفاده کامل از کاربرد بازاریابی فیس بوک، اجرای تبلیغات است. تبلیغات فیس بوک به شما این توانایی را می‌دهد تا با دقت متمرکز به مخاطبان هدف خود برسید. می‌توانید همه جنبه‌های این تبلیغات را، از تصاویر و متن گرفته تا زمان نمایش آن‌ها در فیدهای کاربر، سفارشی کنید.

رسانه‌های اجتماعی

فیس بوک به عنوان یکی از برترین رسانه‌های اجتماعی

 

اینستاگرام: استفاده از داستان سرایی بصری

کسب‌وکارهایی که محصولات یا خدمات بصری جذابی دارند، می‌توانند در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا کنند، پلتفرمی که ماهانه ۲ میلیارد کاربر فعال دارداین پلتفرم، یک زمین بازی هیجان‌انگیز برای کسب‌وکارهایی است که جوامع خاص را هدف قرار می‌دهند و هدفشان برقراری ارتباط شخصی‌تر با جمعیت هدف خود است. کلید موفقیت و رشد این است که کالاها و خدمات خود را به نمایش بگذارید و از طریق استوری‌های بصری، روایت‌هایی را پیرامون آنها بسازید.

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام

جادوی واقعی اینستاگرام زمانی زنده می‌شود که برندها از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنند. این قابلیت اغلب مورد اعتماد مصرف کنندگان است. تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن تصاویری از خود با استفاده از محصول شما می‌تواند تعامل را به میزان قابل توجهی تقویت کند.

این تاکتیک اعتبار محتوای اینستاگرام شما را افزایش می‌دهد و به ایجاد روابط قوی بین شما و مخاطبان کمک می‌کند. با ارسال مجدد محتوای مشتری، آنها را می‌شناسید و در عین حال به خریداران بالقوه نشان می‌دهید که مشتریان فعلی چگونه از محصول شما لذت می‌برند. برای استفاده از جذابیت بصری اینستاگرام به تجهیزات پیشرفته یا عکاس حرفه‌ای نیاز ندارید. دوربین گوشی هوشمند همراه با تفکر خلاق در اینجا معجزه می‌کند. نکته کلیدی این است که استوری‌هایی بسازید که مخاطبان هدف شما با آنها طنین‌انداز شوند.

در اصل، استفاده موثر از قدرت روایی اینستاگرام شامل استفاده استراتژیک از تصاویر بصری ایجاد شده توسط برند و تولید شده توسط کاربر برای ایجاد یک تجربه فراگیر برای دنبال کنندگان است. این همان چیزی است که بینندگان را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند. شما همچنین باید بدانید که الگوریتم پلتفرم چگونه کار می‌کند و اگر می‌خواهید محتوای اینستاگرام تاثیرگذارتری ایجاد کنید، باید بدانید کاربران چه می‌خواهند.

اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از برترین رسانه‌های اجتماعی

 

یوتیوب: تأثیر محتوای ویدیویی

به احتمال زیاد شنیده‌اید که یوتیوب مکانی عالی برای مشاغل مبتنی بر محصول است. اما چرا دقیقا؟

یکی از دلایل این است که یوتیوب با داشتن ۲.۶ میلیارد کاربر گسترده کاربر، یکی از محبوب‌ترین سایت‌های رسانه‌های اجتماعی در کره زمین است. مردم به طور فعال در جستجوی اطلاعات، سرگرمی یا هر دو هستند. به همین ترتیب ساخت فیلم‌های جذاب و کوتاه روی این پلتفرم می‌تواند در معرض عظیمی از برند شما قرار بگیرد.

یک نمونه درخشان آموزش‌های زیبایی است که در یوتیوب فوق العاده محبوب هستند. آنها نشان می‌دهند که چگونه محتوای ویدیویی خوب ساخته شده به برندها ارزش و اعتماد به نفس می‌دهد. یکی از زیبایی‌های یوتیوب این است که شما می‌توانید بدون ایجاد یک ویدیوی، آگاهی از برند خود را رشد دهید. به این دلیل است که می‌توانید با سازندگان و اینفلوئنسرها همکاری کنید تا نام تجاری خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید. اما برای تأثیر ماندگار بهتر است کانال خود را بسازید. این امکان را به شما می‌دهد تا انواع محتوایی را که مخاطب هدف شما می‌خواهد ایجاد کنید.

تأثیر فیلم‌های فرم کوتاه در یوتیوب

در دنیای دیجیتال پر سرعت امروز، فاصله توجه به سرعت در حال کاهش است. این امر منجر به ظهور فیلم‌های کوتاه به عنوان ابزاری قدرتمند برای جلب علاقه بینندگان منجر شده است. این کلیپ‌های سریع علاوه بر اینکه قابل هضم‌تر از همتایان با فرمت طولانی هستند، تمایل دارند که به مراتب بیشتر در سیستم عامل‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

یوتیوب

یوتیوب به عنوان یکی از برترین رسانه‌های اجتماعی

 

لینکدین: غول شبکه حرفه ای

اگر در فضای B2B هستید و نیاز به ارتباط با مشاغل دیگر دارید، پس لینکدین یکی از رسانه‌های اجتماعی است که برای شما مناسب است. این فقط مکانی نیست که بتوانید رزومه خود را به اشتراک بگذارید. با داشتن ۹۵۰ میلیون عضو در سراسر جهان، لینکدین به ابزاری اساسی برای بازاریابان B2B تبدیل شده است.

ایجاد ارتباطات تجاری از طریق لینکدین

روابط در رشد هر مشاغل در دنیای دیجیتال امروز بسیار مهم است. از کجا بهتر است شروع کنیم؟

لینکدین در برقراری ارتباط متوقف نمی‌شود. قدرت واقعی در استفاده از آن روابط نهفته است تا فرصتی برای گسترش دسترسی شما ایجاد شود. اما پروفایل شخصی یا صفحه شرکت؟

بسیاری از بازاریابان می‌پرسند که استفاده از کدام یک بهتر است!

پاسخ ساده هر دو است.

مشخصات شخصی شما حتی در مورد رشد شغل خود به شما در شبکه‌سازی کمک می‌کند. شما می‌توانید از پروفایل شرکت خود برای تقویت آگاهی از برند خود استفاده کنید، به مشتریان خود در مورد محصولات/خدمات خود آموزش دهید، خود را به عنوان یک رهبر فکر و موارد دیگر مستقر کنید.

کلید استفاده موفقیت‌آمیز از لینکدین به عنوان یک ابزار بازاریابی، ارسال منظم، تعامل با سایر کاربران و حتی اجرای تبلیغات است. علاوه بر یک مشخصات شخصی و صفحه شرکت، لینکدین همچنین ابزاری قدرتمند به نام Sales Navigator را ارائه می‌دهد. این ابزار مجموعه‌ای از ابزارهایی است که به شما در مورد مخاطبان هدف خود می‌دهد.

لینکدین

لینکدین به عنوان یکی از برترین رسانه‌های اجتماعی

 

X: پالس به روزرسانی‌های زمان واقعی

بسیاری از افراد به X (که قبلا توییتر بود) اعتماد می‌کنند تا در آخرین روندها به روز بمانند. این اپلیکیشن بیش از ۵۵۶ میلیون کاربر ماهانه دارد. اخبار در آن سریع به روز می‌شوند و این امر به ویژه برای صنایع پر سرعت (مانند خدمات مالی) که در آن اخبار به روز بسیار مهم است مفید است.

علیرغم داشتن تعداد کمتری نسبت به سایر سایتهای شبکه‌های اجتماعی، کاربران X (و این پلتفرم) کاملا تأثیرگذار هستند. یکی از دلایلی که کاربران عاشق X هستند، کوتاه بودن محتوا است. کاربران می‌توانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را بدون استفاده از محتوای غیر ضروری دریافت کنند. برای محتوای طولانی‌تر، می‌توانید موضوعات X ایجاد کنید. در حالی که پست‌های تجاری در این سکو کشش زیادی نمی‌گیرند، اما هنوز هم مکان بسیار خوبی برای ارسال به روزرسانی در مورد برند و محصولات شما است.

X

X به عنوان یکی از برترین رسانه‌های اجتماعی

 

سایر رسانه‌های اجتماعی برتر کدامند؟

تیک تاک

تیک تاک با داشتن بیش از ۱.۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در سطح جهان، یکی از سریعترین رسانه‌های اجتماعی در این سیاره است. در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، همچنین یکی از جدیدترین سیستم عامل‌های مهم رسانه‌های اجتماعی است. در حالی که این سکو بر روی جمعیتی جوان‌تر شکوفا می‌شود، اکنون به افراد بیشتری در هر سنی خدمات می‌دهد.

یکی از دلایل رشد انفجاری این پلتفرم این است که عمدتا از محتوای ویدیویی با فرم کوتاه برخوردار است. برندها همچنین می‌توانند با ایجاد محتوای ویدیویی کوتاه که برای مخاطبان هدف خود جذاب است، از این بستر اجتماعی استفاده کنند. اگر تبلیغات طنز یکی از راه‌های بازاریابی کسب‌وکارتان است، تیک تاک مکانی عالی برای اشتراک‌گذاری آن‌ها است.

تردز

تردز یکی از جدیدترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که در سال ۲۰۲۳ توسط متا، شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ راه اندازی شد. این پلتفرم که به عنوان یک رقیب X در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شد، تاکنون بیش از ۱۴۱ میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است. اگرچه ممکن است خیلی زود باشد که بگوییم، اما تحقیقات نشان می‌دهد که شتاب پلتفرم در حال کاهش است.

 

نتیجه‌گیری

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی جز مهم بازاریابی دیجیتال است. می‌توانید از آن برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ و حتی افزایش فروش (به ویژه در پلتفرم‌هایی با پست‌های قابل خرید مانند اینستاگرام) استفاده کنید. بهترین بخش رسانه‌های اجتماعی این است که می‌توانید هر نوع محتوایی را برای دستیابی به مخاطبان وسیع‌تری ایجاد کنید. از ویدیوی زنده گرفته تا محتوای کوتاه و طولانی گرفته تا تصاویر، گیف‌ها و میم‌ها، رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند محتوایی را منتشر کنید که مخاطب هدف شما با آن طنین‌انداز می‌کند. علاوه براین؛ برای اجرای کمپین‌های موفق به بودجه‌های هنگفتی نیاز ندارید. شما اغلب می‌توانید از یک تیم مدیریت رسانه‌های اجتماعی داخلی برای ایجاد و اجرای کمپین‌های خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن