logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
فعال شدن گزینه Tracking Protection

در ۴ ژانویه ۲۰۲۴، گوگل با محدود کردن دسترسی وب‌سایت به کوکی‌های شخص ثالث به‌طور پیش‌فرض، ردیابی بین‌سایتی را برای برخی از کاربران محدود می‌کند. گوگل به مرحله بعدی برنامه خود برای حذف تدریجی کوکی‌های وب حرکت می‌کند، که به کاربران کروم امکان می‌دهد داده‌هایی را که هنگام بازدید از یک وب سایت به اشتراک می‌گذارند محدود کنند.

گزینه Tracking Protection گوگل کروم

قابلیت Tracking Protection، ردیابی داده‌های شخص ثالث به طور خودکار محدود می‌شود. طبق گفته گوگل:

در ۴ ژانویه، ما آزمایش Tracking Protection را آغاز خواهیم کرد، ویژگی جدیدی که ردیابی بین سایتی را با محدود کردن دسترسی وب سایت به کوکی‌های شخص ثالث به طور پیش فرض محدود می‌کند. ما این قابلیت را برای ۱٪ از کاربران کروم در سراسر جهان عرضه خواهیم کرد و تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴، این قابلیت را برای همه کاربران فعال خواهیم کرد.

وقتی گزینه Tracking Protection فعال است، برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است به درستی بارگیری نشوند، بنابراین کاربران همچنین می‌توانند موقتا کوکی‌های شخص ثالث را برای آن وب‌سایت خاص دوباره فعال کنند. منسوخ شدن کوکی‌ها گام دیگری برای بازنگری در شیوه‌های داده‌های وب و تغییر نحوه عملکرد وب سایت‌ها در این زمینه است که در نهایت چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال و نحوه اندازه‌گیری رفتارهای کاربران را تغییر خواهد داد.

گوگل می‌گوید که شرکت کنندگان در این تست اولیه Tracking Protection به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. اگر انتخاب شده باشید، زمانی که کروم را روی دسکتاپ یا دستگاه اندروید باز می‌کنید، اعلانی دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن