logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
سلامت روان

یکی از مهمترین مسائلی که امرزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته، تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان است. در حال حاضر، بسیاری از مردم هر لحظه زمانشان که خالی شود، صرف پیمایش در برنامه‌ها می‌کنند. در این مقاله نکات خوبی در مورد نحوه تنظیم استفاده از رسانه‌های اجتماعی و کنترل سلامت روان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سلامت روان

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سلامت روان

 

رسانه‌های اجتماعی و سلامت روان

از اپلیکیشن‌های کنترل‌گر استفاده کنید

برای نظارت بر میزان زمانی که در رسانه‌های اجتماعی می‌گذارید، یک ردیاب اپلیکیشن نصب کنید. از این داده‌ها برای تعیین محدودیت برای برنامه‌هایی که بیشترین زمان را در آنها صرف می‌کنید، استفاده کنید.

 

حضور در مکان‌هایی که اجازه استفاده از تلفن را ندارید

رسانه‌های اجتماعی اعتیاد‌آور هستند؛ بنابراین، مکان‌هایی را انتخاب کنید که در آن اجازه استفاده از تلفن همراه را ندارید. حتی می‌توانید تلفن همراه خود را اتاق جداگانه شارژ کنید و قبل از خواب آن را به رختخواب نبرید.

 

برخی از شبکه‌های اجتماعی را حذف کنید

برای حفظ سلامت روان خود، برخی از شبکه‌های اجتماعی را حذف کنید. شاید این امر دشوار باشد، اما بهتر است خود را محدود کنید. به این ترتیب، هر زمانی که تصمیم بگیرید که آنها را برگردانید، بیشتر به عدم استفاده از برنامه‌ها عادت کرده‌اید.

 

حضور در جامعه را پررنگ‌تر کنید

برای حضور در جامعه وقت بگذارید و تلاش کنید. نیازی نیست عکس بگیرید و همه چیز را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. زمان واقعی را با دوستان و خانواده خود بگذرانید و تلفن همراه را کنار بگذارید.

 

پست‌های منفی را پاک کنید

برخی از پست‌های رسانه اجتماعی بسیار سمی هستند و آنچه را می‌بینید می‌تواند از طرق مختلف بر سلامت روان شما تاثیر بگذارد. بنابراین؛ پست‌هایی که باعث می‌شوند احساس منفی داشته باشید را حذف کنید و پیج‌هایی را دنبال کنید که آرامش و شادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

غیرفعال کردن اعلان‌ها

اگر اعلان‌ها واضح روی تلفن همراه ظاهر می‌شوند، خاموش کردن آنها بهترین کار است. غیرفعال کردن اعلان‌ها می‌تواند بر سلامت روان شما تاثیر مثبت بگذارد و از استرس و حواس پرتی شما جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن