logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
اعلام تاریخ اولین پرواز استارلاینر

ناسا و بوئینگ در حال آماده‌سازی نهایی برای اولین پرواز خدمه فضاپیمای استارلاینر CST-100 هستند که مدت‌ها مورد انتظار و با تأخیر زیادی قرار گرفت. در پیامی که روز دوشنبه در وب‌سایت ناسا منتشر شد، آمده است که تیم پرتاب «زودتر از روز دوشنبه خیر، ۶ می» را هدف قرار می‌دهد تا از مرکز فضایی کندی در فلوریدا از بالای یک موشک United Launch Alliance Atlas V پرتاب شود.

سونی ویلیامز و بوچ ویلمور، فضانوردان ناسا با Starliner پرواز خواهند کرد. این دو به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌روند و حدود ۱۰ روز را در آنجا زندگی و کار می‌کنند. در حالی که پروژه Starliner از سال ۲۰۱۹ با بسیاری از مشکلات فنی و تاخیرهای بعدی مواجه شده است، آخرین تاریخ برای پرتاب تا حد زیادی توسط عملیات ایستگاه فضایی تعیین شده است.

بوئینگ، که استارلاینر را ساخته است، همچنین در حال انجام کارهای بسته بندی قبل از راه اندازی و تکمیل گواهینامه نهایی برای پرواز است. اولین آزمایش پرواز خدمه Starliner به ناسا کمک می کند تا بررسی کند که آیا سیستم فضاپیما برای انجام ماموریت های چرخشی منظم خدمه به ایستگاه فضایی آماده است یا خیر. پروژه Starliner بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا است و هدف این فضاپیما این است که در کنار سیستم پرواز فضایی اسپیس ایکس که از موشک فالکون ۹ و فضاپیمای کرو دراگون برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کند، به ناسا یک سیستم حمل‌ونقل انسانی دیگر ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن