logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
متا و توسعه VR

متا ۱۰ سال توسعه VR را جشن می گیرد

امروز، متا ۱۰ سال توسعه VR را جشن می گیرد و این تاریخ، سالگرد خرید اولیه شرکت VR Oculus توسط متا در سال ۲۰۱۴ است. حتی در آن زمان، زاکربرگ چشم‌اندازی داشت که واقعیت مجازی چه خواهد شد. Oculus که اکنون در بخش واقعیت مجازی Meta’s Reality Labs ادغام شده، به هدست‌های متا Quest VR تبدیل شده است که به عنوان دستگاه‌های VR مستقل و بدون اتصال عمل می‌کنند، چیزی که در سال ۲۰۱۴ غیرقابل تصور بود.

متا همچنین اشکال جدیدی از اتصال دیجیتال را در فضاهای توسعه VR، بازی‌ها، عینک‌های هوشمند و تجربه اجتماعی VR پرچم‌دار «Horizon» خود را آغاز کرده است. به طور کلی، متا بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای توسعه واقعیت مجازی هزینه کرده است که از جمله آن ۱۷ میلیارد دلار تنها در سال ۲۰۲۳ است. اما این سرمایه‌گذاری‌ها هنوز نتیجه نداده است. در حالی که استفاده از واقعیت مجازی و توسعه VR به تدریج در حال تکامل است، متا همچنان در سرمایه گذاری بزرگ خود ضرر می کند و احتمالا هر سال ضربه مالی بزرگی را متحمل می شود.

به عنوان مثال، اپل اخیرا هدست ۳۵۰۰ دلاری Vision Pro VR/AR خود را عرضه کرده است که متا از گران بودن آن انتقاد کرده است. اما ساخت یک هدست واقعیت مجازی، به ناچار هزینه بالایی خواهد داشت و مقدار زیادی از این هزینه به مصرف کنندگان منتقل می شود. ظاهرا این همان جایی است که متا در حال حرکت است و این شرکت در نظر دارد تا در اواخر سال جاری از عینک های AR پیشرفته خود رونمایی کند. به گفته متا، این دستگاه هنوز برای عرضه مصرف‌کننده بسیار گران است، اما در نهایت، فرض می‌کنید که متا به دنبال آن است که آن را در اختیار مردم قرار دهد تا سپس به سمت چشم‌انداز گسترده‌تر متاورس خود حرکت کند.

این یک استراتژی مخاطره آمیز است، منطقی است و همه ما به زودی درگیر توسعه VR و AR خواهیم بود. متا مدتهاست که معتقد است متاورس یک هدف بلندمدت است و واقعیت این تجربه هنوز برای اکثریت مردم تا چندین سال قابل درک نخواهد بود. اما در پنج سال آینده، همه چیز بسیار شفاف تر خواهد شد و تا ۱۰ سال دیگر، شاید ما زاک را به خاطر آینده نگری تحسین کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن