logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
تصاویری از کهکشان Messier 82

یک جفت عکس جدید خیره کننده از تلسکوپ فضایی جیمز وب نمایی جدید از یک کهکشان آشنا را نشان می دهد. Messier 82یک کهکشان ستاره معروف، پر از ستاره های درخشان و فعال است، و دانشمندان از آن برای مطالعه چگونگی تولد ستاره ها در شرایط شلوغ مرکز کهکشان استفاده می کنند.

تصاویری از Messier 82

جدیدترین تصاویر از کهکشان Messier 82

 

ستاره شناسان از ابزار NIRCam وب برای رصد کهکشان استفاده کردند. با تقسیم داده های حاصل به طول موج های کوتاه تر و طولانی تر، می توان نحوه شکل گیری ستارگان در مرکز شلوغ کهکشان را مشاهده کرد آلبرتو بولاتو، نویسنده اصلی این تحقیق، در بیانیه‌ای گفت:Messier 82 در طول سال‌ها مشاهدات مختلفی را به دست آورده است زیرا می‌توان آن را به عنوان کهکشان اولیه ستاره‌باران در نظر گرفت. هر دو تلسکوپ فضایی اسپیتزر و هابل این هدف را رصد کرده اند. با اندازه و وضوح وب، می‌توانیم به این کهکشان ستاره‌ساز نگاه کنیم و تمام این جزئیات زیبا و جدید را ببینیم.

همانطور که بولاتو اشاره می کند، یکی از تصاویر معروف Messier 82 از تلسکوپ فضایی هابل است. هابل در سال ۲۰۰۶ تصویری زیبا از کهکشان گرفت و در درجه اول آن را در طول موج نوری مشاهده کرد، اما تصاویر جدید وب با پوشش مادون قرمز، نمای متفاوتی را ارائه می دهند.

تصاویری از کهکشان Messier 82

جدیدترین عکس ها از Messier 82

ربکا لوی، نویسنده دوم این مطالعه در دانشگاه آریزونا در توسان گفت: این تصویر قدرت وب را نشان می دهد. هر نقطه سفید در این تصویر یا یک ستاره یا یک رشته ستاره ای است. ما می‌توانیم شروع به تشخیص همه این منابع نقطه‌ای کوچک کنیم که به ما امکان می‌دهد شمارش دقیقی از همه رشته‌های ستاره‌ای در این کهکشان به دست آوریم.

محققان ویژگی‌هایی مانند لکه‌های کوچک سبز را شناسایی کرده‌اند که نشان‌دهنده وجود آهن از بقایای ابرنواخترها است، و مناطق قرمز رنگ، گاز هیدروژن یونیزه شده را نشان می‌دهند. تورستن بوکر از فضای اروپا گفت: «با این تصاویر شگفت‌انگیز وب و طیف‌های آینده‌مان، می‌توانیم بررسی کنیم که چگونه بادهای قوی و جبهه‌های شوک ستارگان جوان و ابرنواخترها می‌توانند گاز و غباری را که ستاره‌های جدید از آن شکل می‌گیرند حذف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن