logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
زمان عرضه آیفون 16

تاریخ عرضه آیفون ۱۶ چه زمانی است؟

انتظار می‌رود که اپل مانند اکثر نسخه‌های آیفون، خط تولید آیفون ۱۶ را در پاییز امسال معرفی و عرضه کند. مگر اینکه نوعی تاخیر وجود داشته باشد، مانند سال ۲۰۲۰، جایی که آیفون ۱۲ در ماه اکتبر عرضه شد. همه چیز همیشه می تواند تغییر کند، اما این چیزی است که ما در حال حاضر پیش بینی می کنیم. مگر اینکه چیز دیگری بشنویم، منتظر تاریخ عرضه آیفون ۱۶ در سپتامبر ۲۰۲۴ باشید.

 

قیمت آیفون ۱۶ چند است؟

اگرچه انتظار می رفت که سری آیفون ۱۵ افزایش قیمت داشته باشد، اما این اتفاق به جز برای مدل آیفون ۱۵ پرو مکس رخ نداد. اما ممکن است این اتفاق در سال ۲۰۲۴ رخ ندهد، بنابراین ممکن است شاهد افزایش جزئی برای همه مدل‌های آیفون ۱۶ باشیم.

طراحی آیفون ۱۶ چگونه است؟

تغییرات بزرگی برای خط تولید iPhone 16 وجود خواهد داشت که مهمترین آنها iPhone 16 و iPhone 16 پلاس است. برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، اپل از چیدمان دوربین مورب که در چند سال گذشته از آن استفاده می کرد، خارج می شود. درعوض، دوربین ها به شکل عمودی مانند آیفون X، البته با لنزی بزرگتر، قرار گرفته اند.

ممکن است هر گونه تغییر طراحی برای iPhone 16 پرو و iPhone 16 پرو مکس کم باشد، زیرا به نظر می رسد اپل از تغییراتی که با آیفون ۱۵ پرو ارائه کرده بسیار راضی است. با این حال، به نظر می رسد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس دارای یک دکمه ضبط جدید هستند که در زیر دکمه خواب/بیداری قرار خواهد گرفت.

گزارش ها حاکی از آن است که این دکمه جدیدCapture ، خازنی خواهد بود و هم سطح با قاب گوشی قرار می گیرد. از آنجایی که شایعه شده است که این دکمه یک دکمه “Capture” است، به احتمال زیاد می تواند به عنوان دکمه شاتر دوربین عمل کند، اگرچه می تواند مانند دکمه Action نیز قابل تنظیم باشد. همچنین ممکن است دکمه Action در مدل های آیفون ۱۶ پرو در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو فعلی بزرگتر باشد.

لاین آپ استاندارد iPhone 16 ممکن است حداقل بر اساس رندرهای قبلی در رنگ های صورتی ملایم، زرد، سبز و آبی باشد. آیفون ۱۶ پرو دوباره از تیتانیوم استفاده خواهد کرد و این بار ممکن است رنگ جدیدی به نام «تیتانیوم سفید» وجود داشته باشد. یکی دیگر از شایعات قبلی نیز به رنگ “تیتانیوم صحرایی” اشاره کرد که شبیه به طلا خواهد بود. اپل همچنین در حال ارتقای میکروفون های آیفون ۱۶ است تا نسبت سیگنال به نویز بالاتری نسبت به نسخه های قبلی داشته باشد. این بدان معناست که دستگاه می‌تواند صدای شما را واضح‌تر بشنود و به درخواست‌های سیری کمک کند.

قیمت آیفون 16

طراحی آیفون ۱۶

 

نمایشگر آیفون ۱۶ چگونه است؟

ممکن است تغییراتی در اندازه نمایشگر مدل‌های iPhone 16 پرو ایجاد شود. با این حال، انواع استاندارد iPhone 16 ثابت خواهند ماند. ممکن است نمایشگر آیفون ۱۶ به ۶.۳ اینچ و آیفون ۱۶ پرومکس به ۶.۹ افزایش یابد. گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل از فناوری نمایشگر جدیدی به نام ساختار کاهش مرز (BRS) استفاده می‌کند. همچنین می‌توانیم نمایشگرهای روشن‌تر و مصرف انرژی کارآمدتری داشته باشیم، زیرا طبق گزارش‌ها، اپل از فناوری میکرولنز در پنل‌های OLED آیفون ۱۶ استفاده می‌کند.

مشخصات iPhone 6 کدامند؟

برای مدل پایه iPhone 16  و iPhone 16 پلاس، باید شاهد تراشه A17 باشیم. با این حال، ممکن است این همان تراشه A17 Pro نباشد که در حال حاضر در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد. اپل احتمالا از فرآیند ارزان‌تری برای تراشه استاندارد A17 استفاده می‌کند که می‌تواند به مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ راه پیدا کند.

تحلیلگر جف پو فکر می کند که اپل مسیر دیگری را طی خواهد کرد و به سادگی از نام های A18 و A18 Pro برای تراشه های جدید استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که تمام مدل‌های آیفون ۱۶ به جای استفاده از تراشه A17 که می‌تواند از تراشه A18 استفاده کنند.

در حالی که گرمای بیش از حد مشکلی در مدل‌های آیفون ۱۵ به وجود آورده بود، گفته می‌شود که اپل روی یک طراحی حرارتی جدید کار کرده است تا به دفع گرما کمک کند.  شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل روی تراشه های مودم ۵G داخلی خود کار می کند، اما این اتفاق در سال ۲۰۲۴ رخ نخواهد داد. در عوض، iPhone 16 پرو ممکن است از مودم اسنپدراگون X75 کوالکام برای اتصال سریع تر و کارآمدتر ۵G استفاده کند.

با این حال، مدل پایه iPhone 16 همچنان از تراشه Qualcomm X70 استفاده می کند که در حال حاضر در آیفون ۱۵ وجود دارد. iPhone 16 همچنین می تواند دارای فناوری Wi-Fi 7 باشد که می تواند حداقل ۳۰ گیگابیت در ثانیه تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد. .

دوربین آیفون ۱۶ به چه شکل است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، iPhone 16 و iPhone 16 پلاس دارای طرح دوربین دوگانه خواهند بود که به صورت عمودی قرار گرفته اند. به نظر می رسد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس همان چینش دوربین سه لنزی را دارند که در چند سال گذشته استفاده شده است. اگرچه طرح‌بندی دوربین متفاوتی خواهد داشت، اما به نظر نمی‌رسد که مشخصات دوربین ارتقا یافته باشد. امسال، اپل می تواند لنزهای فوق عریض iPhone 16 پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا دهد. اگر اینطور باشد، عکس های فوق عریض، به خصوص در محیط های کم نور، جزئیات بیشتری خواهند داشت.

قیمت آیفون 16

طراحی دوربین آیفون ۱۶

 

عمر باتری آیفون ۱۶ چقدر است؟

در نهایت ممکن است شاهد عمر باتری بهتری با مدل‌های iPhone 16 پرو باشیم، زیرا شایعه شده است که از فناوری باتری انباشته استفاده می‌شود. با باتری های انباشته شده، می تواند ظرفیت بالاتر و طول عمر بیشتری داشته باشد. این همچنین ممکن است سرعت شارژ سیمی ۴۰ واتی و MagSafe 20 واتی را افزایش دهد.

آیفون ۱۶: نرم افزار و آپدیت ها

از آنجایی که کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ۱۰ ژوئن آغاز می شود و خط تولید iPhone 16 در پاییز وارد بازار می شود، می توانیم انتظار داشته باشیم که iOS 18 در کنار iPhone 16 عرضه شود. اگرچه بیشتر شرکت‌های فناوری دیگر با آپدیت هایی که منتشر کرده اند، انجام داسرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده‌اند، اپل تا حد زیادی ساکت مانده است.

اما همه اینها ممکن است با iOS 18 و Siri تغییر کند، زیرا اپل در حال کار بر روی تقویت آن با هوش مصنوعی هوشمندتر است که توسط مدل‌های زبان بزرگ (LLM) پشتیبانی می‌شود. در حالی که اپل می‌تواند ویژگی‌های جدید LLM را برای همه آیفون‌ها بیاورد، برخی از آنها احتمالا در انحصار خط آیفون ۱۶ باقی خواهند ماند.

برخی از ویژگی‌های احتمالی هوش مصنوعی شامل تعاملات بهبود یافته با سیری و پیام‌ها، عملکرد بهتر اپل موزیک، ادغام با برنامه‌ها و موارد دیگر است. همچنین شایعاتی در مورد بهبودهایی در میکروفون وجود دارد که همراه با بهبود تجربه سیری مبتنی بر هوش مصنوعی است، مانند بهبود مقاومت در برابر آب و نسبت سیگنال به نویز بهتر.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن