logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
بلیت سینما گران

گران شدن بلیت سینما

بلیت سینما گران شد. طبق گزارشات، بدون اعلام رسمی، تبصره‌ای که فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات خاصی را محدود می‌کرد، حذف شده است و اکنون سینماها می‌توانند در پنج روز از هفته (چهارشنبه تا یکشنبه)، در هر زمان از روز بلیت‌های خود را به این قیمت بفروشند.

نتیجه این افزایش قیمت این است که متوسط قیمت بلیت سینما، که از تقسیم مجموع فروش سینما بر تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید، حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است. این متوسط از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان در هفته‌های آخر سال ۱۴۰۲ به حدود ۵۷ هزار تومان در روزهای اخیر رسیده است. به این ترتیب، هر تماشاگر سینما به‌طور میانگین ۲۷ درصد بیشتر برای بلیت پرداخت می‌کند، حتی با وجود روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌هزینه‌تر.

این در حالی است که همیشه مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران، که به‌عنوان دو کمیته تخصصی برای تنظیم قوانین نمایش در سینمای ایران عمل می‌کنند، به‌طور عمومی اعلام می کردند و هرگونه تغییر در قیمت بلیت سینما نیز از این قاعده پیروی می‌کرد. اما در این مورد، هیچ‌یک از این سازمان‌ها، نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه شوراهای مرتبط، این الزام را ندیده‌اند که افزایش قیمت بلیت سینما را به اطلاع عموم برسانند، که یک اتفاق نادر است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن