logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
Chicken Run: Dawn of the Nugget

Chicken Run: Dawn of the Nugget سرانجام در نتفلیکس به نمایش درآمد. مانند نسخه قبلی خود، بعید است که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شود، اما در یک چرخش جالب از سرنوشت، ممکن است در ردیف اسکار بهترین انیمیشن بلند قرار گیرد، چیزی که Chicken Run: Dawn of the Nugget نمی‌تواند از آن عقب نشینی کند.

Chicken Run: Dawn of the Nugget درباره چیست؟

Chicken Run: Dawn of the Nugget حدود ۲۳ سال کامل پس از اکران Chicken Run (که حتی طولانی‌ترین فاصله برای یک فیلم انیمیشن و دنباله آن نیست) می‌آید، پس بیایید اتفاقات آن فیلم را مرور کنیم. در یک مزرعه که به طرز خنده‌داری شبیه کمپ در The Great Escape است، خانم تویدی شرور (میراندا ریچاردسون) و شوهر مهربانش، آقای تویدی (تونی هایگارث) صاحب آنجا هستند. یکی از جوجه‌های شجاع، جینجر (جولیا ساوالها)، دائم در حال کار بر روی راه‌هایی برای فرار همه جوجه‌ها است، اما هر تلاشی تا به امروز بیهوده بوده است. یک شب، یک خروس، راکی رودز (مل گیبسون) در قفس صدمه می‌بیند. پرواز راکی بر فراز حصار، جینجر و دیگران را متقاعد می‌کند که او واقعا می‌تواند پرواز کند، بنابراین آنها از راکی می‌خواهند که به آنها آموزش دهد. راکی موظف است که با درس‌های آموزشی شروع کند.

اندکی بعد، قطعات دستگاه پای مرغ به مزرعه می‌رسد، اینجاست که جینجر نقشه فرار را مشخص می‌کند. آنها باید اکنون فرار کنند، بنابراین وقتی راکی فهمید که بالش خوب شده است، جینجر اصرار دارد که روز بعد مهارت‌های پرواز خود را به نمایش بگذارد. با این حال، صبح روز بعد، راکی جایی پیدا نمی‌شود و به جای او پوستری است که نشان می‌دهد او بخشی از یک سیرک است که مانند گلوله توپ پرتاب می‌شود. مشخص می‌شود که او نمی‌تواند پرواز کند. سپس آنها یک هواپیما می‌سازند.

در ادامه فیلم Chicken Run: Dawn of the Nugget وقتی ساخت هواپیما تمام می‌شود، آنها بلند می‌شوند. برای اینکه خانم تویدی قبل از اینکه بتواند به هواپیما برگردد به جینجر حمله می‌کند. راکی دوباره به نجات او می‌آید. جوجه‌ها به پناهگاه پرندگان فرار می‌کنند، جایی که خانه خود را می‌سازند و جینجر و راکی رابطه عاشقانه خود را آغاز می‌کنند.

Chicken Run از دریافت اسکار گلوری محروم شد

Chicken Run، مانند هر فیلم انیمیشنی استاپ موشن، هجده ماه کار طول کشید تا به پرده سینما برسد. راجر ایبرت، منتقد مشهور سینما، سه ستاره و نیم به فیلم داد. همچنین این فیلم ۲۲۴،۸۳۴،۵۶۴ دلار در گیشه به دست آورد، رقمی که آن را به پرفروش‌ترین انیمیشن استاپ موشن در تمام دوران تبدیل کرد. موفقیت این فیلم منجر به این گمانه‌زنی شد که در هفتاد و سومین دوره جوایز اسکار، اولین انیمیشن بلندی که پس از «دیو و دلبر» در سال ۱۹۹۱ نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن