logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
جذاب‌تر کردن محتوا

در این مقاله به بررسی ۵ راهکار و استراتژی برای جذاب‌تر کردن محتوا خواهیم پرداخت که می‌توانید محتوای خود را به یک ابزار تعامل قدرتمند تبدیل کنید. در اینجا، من شما را با پنج راهکار برتر در مورد استفاده از یک رویکرد بازاریابی رفتاری به محتوا آشنا می‌کنم و در نتیجه آن را جذاب‌تر می‌کنم.

راهکارهای جذاب‌تر کردن محتوا

روش هایی برای جذاب‌تر کردن محتوا

راهکارهای جذاب‌تر کردن محتوا کدامند؟

 شناسایی مخاطب

امروزه با الگوریتم‌های موتورهای جستجو، بهینه‌سازی معمولا بر اساس شناسایی مخاطب صورت می‌گیرد. برای جذاب‌تر کردن محتوا، قبل از نگارش موارد زیر را بررسی کنید:

  • مخاطب شما کیست
  • چه چیزی به آنها انگیزه می‌دهد
  • چرا آنها به محتوای شما علاقه‌مند می‌شوند

در حالی که برخی از سئو کارها ممکن است نگران روند کاری خود باشند، باید بدانند وقتی محتوای آنها به سوالات مخاطب پاسخ مناسب دهد و با نیازهای مخاطبان هماهنگ باشد، می‌توانند روی چنین مسائلی کار کنند. اینگونه است که جذاب‌تر کردن ظاهر می شود.

درک قدرت زبان و داستان سرایی

داستان سرایی به عنوان یکی از مهمترین راه های جذاب‌تر کردن محتوا است. در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، باید به خاطر داشته باشید که ما انسان‌ها موجوداتی متفکر نیستیم که قدرت احساس کردن داریم، بلکه ما در واقع موجوداتی هستیم که احساس می‌کنیم که فکر می‌کنیم، همانطور که جیل بولت تیلور در کتاب خود با عنوان « My Stroke of Insight: A Brain Scientist’s Personal Journey» اشاره کرده است:

ما از ۳۰ هزار سال قبل از میلاد با نقاشی بر روی دیوار غارها داستان می‌گفتیم. داستان گویی در نحوه برقراری ارتباط ما ضروری است. با هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، داستان یا روایت باید اساس باشد. برای ساختن یک داستان، شما باید یک شروع و یک پایان داشته باشید. قصه گویی یک مهارت است و یکی از بخش‌های کلیدی آن مهارت، توانایی استفاده از زبان است. زبان احساساتی را برمی انگیزد که در بخش احساسی وجود ما نقش دارد.

یک مطالعه روان‌شناختی در سال ۱۹۹۶ این پدیده را به بهترین شکل نشان می‌دهد و مترادف با تکنیک رفتاری شناخته شده به عنوان “پرایمینگ” شده است. در دانشگاه نیویورک، دانشجویان را به دو دسته تقسیم کردند و به اتاق‌های مختلف بردند. در اتاق‌ها، کاغذهایی داشتند که روی آنها کلماتی نوشته شده بود که باید آنها را در جملات مرتب می‌کردند. پس از تکمیل، آنها باید از راهرو به اتاق دیگری می‌رفتند و کارشان تمام شد.

چیزی که برای دانشجویان ناشناخته بود این بود که از بین دو اتاق، یکی دارای کلمات کاملا تصادفی و دیگری کلمات مرتبط با افراد مسن بود. جان برگ، روانشناس، فهمید که گروهی که در ابتدا به فکر افراد مسن بودند، آهسته‌تر از گروه دیگر با کلمات تصادفی در راهرو قدم می‌زدند و تغییر واضحی را در رفتار نشان می‌دادند.

این مطالعه یکی از قابل توجه‌ترین مطالعات در مورد پرایمینگ است و نشان می‌دهد که کلماتی که انتخاب می‌کنیم چقدر می‌توانند قدرتمند باشند. اگر مقاله‌ای را با خلق و خوی بد بنویسید و این حالت در داستان سرایی‌تان بیفتد، احتمالا خواننده را کمی بی‌حال خواهید کرد. اگر داستان سرایی شما با اشتیاق و هیجان همراه باشد، احتمالا این احساس را به خواننده منتقل خواهید کرد و به جذاب‌تر کردن محتوا کمک می کنید. درسی که در اینجا می‌آموزیم در مورد تصمیم‌گیری آگاهانه برای استفاده از زبانی در محتوای خود است که با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود و با احساسی که می‌خواهید به آنها منتقل کنید مطابقت دارد.

جذاب‌تر کردن محتوا

۵ راه برای جذاب‌تر کردن محتوا

برای مخاطب خود به یاد ماندنی باشید

یکی دیگر از راه های جذاب‌تر کردن محتوا این است که برای مخاطب به یادماندنی باشید. هر تعاملی که برند شما با یک کاربر دارد، فرصتی مهم برای ایجاد آن رابطه است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن رابطه افراد با برندها برای فرآیند تصمیم‌گیری در مورد اینکه از کجا خرید کنیم، ضروری است. تعاملات شما باید به گونه‌ای باشد که برند در ذهن مخاطب ماندگار شود. مطالعات زیادی در مورد ماندگار شدن برند وجود دارد، اما ویژگی که همیشه به عنوان یک موضوع مشترک در نظر گرفته می‌شود، حول احساسات است.

اگر کاری کنید مردم چیزی را احساس کنند، احتمال اینکه آن را به خاطر بسپارند بسیار بیشتر خواهد شد. گوهر مرتبط دیگر در اینجا این است که داستان سرایی به مردم اجازه می‌دهد تا خود را در داستان ببینند. وقتی به چیزی معنا می‌دهیم یا خود را به عنوان بخشی از چیزی تجسم می‌کنیم، این امر فرصت یادآوری آن را تشدید می‌کند و به جذاب‌تر کردن محتوا کمک می کند.

مخاطب را روی صندلی راننده قرار دهید

به دو روش می‌توان به کسب و کارها نگاه کرد:

  • آنهایی که از درون به بیرون نگاه می‌کنند
  • آنهایی که از بیرون به درون نگاه می‌کنند

کسب‌وکارهایی که از درون به بیرون نگاه می‌کنند بدون تلاش برای دستیابی به مخاطبان خود برای درک نیازها و نیازمندی‌های آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. این کسب و کارها فکر می‌کنند که بهتر می‌دانند. اما عملکرد یک کسب و کار که از بیرون به درون نگاه می‌کند، کاملا برعکس است. آنها برای گوش دادن به مشتریان و نیازهای مخاطبان خود زمان می‌گذارند و از این امر برای هدایت کسب و کار خود و جذاب‌تر کردن محتوا استفاده می‌کنند.

انواع راه ها جذاب‌تر کردن محتوا

۵ روش برای جذاب‌تر کردن محتوا

سبک تفکر مخاطب را در نظر بگیرید

پنجمین راه برای جذاب‌تر کردن محتوا این است که به این فکر کنید که آیا محتوای شما باید ثابت باشد یا پویا. در اینجا هیچ درست یا نادرستی وجود ندارد جز اینکه فقط اطمینان حاصل کنید که در زمینه جذب مشتری چه چیزی درست است. محتوای ثابت تمایل دارد در زمان حال نوشته شود و می‌تواند در برانگیختن وضوح خوب باشد. این برای متفکران “چه چیزی” و “چرا” (یعنی کاربران جزئیات گرا) مناسب است، بنابراین اغلب به توضیحات محصول مربوط می‌شود.

محتوای پویا بیشتر بر آینده متمرکز است و تخیل بیشتری را جرقه می‌زند. این برای متفکران “چگونه” پسند که به دنبال الهام بیشتر و متناسب با خدمات یا محتوای مبتنی بر تجربه هستند، مناسب است. شما همچنین می‌توانید محتوای متعادلی ایجاد کنید و به چرایی، چیستی و چگونگی جواب دهید.

خطری که در اینجا وجود دارد این است که محتوا می‌تواند طولانی شود، به جذاب‌تر کردن محتوا ضربه بزند و اگر نتواند با مخاطب ارتباط بگیرد، ممکن است ارزش خود را از دست بدهد. برای مقابله با این خطر، به این فکر کنید که چگونه محتوا را تجزیه می‌کنید، از لینک‌ها استفاده کنید و هدف خود را در نظر بگیرید تا کاربر را از طریق محتوا هدایت کنید و مطمئن شوید که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن به آنچه مرتبط‌تر است، برسد.

 

با محتوای قانع‌کننده، تعامل مخاطب را افزایش دهید

محتوا ابزار شماره یک ما به عنوان بازاریاب برای ایجاد روابط آنلاین با مخاطب است. محتوا می‌تواند هر چیزی اعم از مقالات طولانی، توضیحات محصول، فیلم‌ها، راهنماهای مفید و غیره باشدکه شما می توانید از راه های گوناگون برای جذاب‌تر کردن محتوا استفاده کنید. محتوا همچنین یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش کاربر است. همه ما چنین چیزی را تجربه کرده‌ایم، شما سوالی را در گوگل جستجو می‌کنید، روی فهرستی کلیک می‌کنید که به نظر می‌رسد به درخواست شما پاسخ می‌دهد، اما سپس به سرعت عقب‌نشینی می‌کنید، زیرا وب‌سایت به نیاز شما به طور دقیق پاسخ نداده است. مخاطبان ما از نظر زمان فقیر هستند، بنابراین هر لحظه توجه آنها به محتوای شما فرصتی برای ایجاد یک رابطه است. برای تعامل موثر، درک کنید که آنها به دنبال چه چیزی هستند و برند شما چگونه می‌تواند به شما کمک کند. ما در این مقاله به بررسی راه هایی برای جذاب‌تر کردن محتوا پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن