logo دانلود اپلیکیشن کات مدیا
تیموتی شالامه

تعداد کمی از ستاره‌های هم سن تیموتی شالامه وجود دارند که به اندازه او معروف شوند. از زمانی که فیلم‌های «Lady Bird» و «Call me by your Name» در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، این بازیگر جوان محبوب اکانت‌های طرفداران شبکه‌های اجتماعی بود که موهای بلند مشکی و ویژگی‌های ظریف‌اش را پررنگ می‌کردند. فراتر از چهره زیبا، شالامه یک حضور حساس روی صفحه نمایش دارد که می‌توان آن را مستقیما پخش کرد، مانند «Call me by your Name»، جایی که او به‌عنوان یک مرد جوان عجیب و غریب که در حال گذراندن دوره‌های شکل‌گیری است، بسیار جدی است.

شاداب‌ترین نقش او پس از شروع اولیه‌اش در «Little Women» بود، جایی که او دوباره با کارگردان «Lady Bird»، گرتا گرویگ، همبازی شد تا دوباره نقش مکمل زن جوان آزاده سائورس رونان را بازی کند. اما به عنوان یک مرد پیشرو، او برای یافتن فیلم‌هایی که به استعدادهایش بستری واقعی می‌دهند، تلاش کرده است. او در طعمه‌های پرستیژ فراموش شدنی مانند «The King» و «Beautiful Boy» خوب بود و در «Bones and All» که دومین همکاری او با کارگردان فیلم «مرا با نامت صدا کن»، لوکا گوادانینو، به طرز تحسین برانگیزی عجیب بود.

او بیشتر از فیلم‌های فرنچایز پرهیز می‌کند، به استثنای فیلم‌های «smart sci-fi» «Dune»، که در آن‌ها در فرنچایزی که بیشتر به جهان‌سازی آن می‌پردازد تا شخصیت‌هایش، حضور قدرتمندی دارد. از زمانی که «Call me by your Name» نامزدی بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد و به یکی از جوان‌ترین ستاره‌های تمام دوران تبدیل شد که این افتخار را دریافت کرده است.

آیا “Wonka” فیلمی خواهد بود که افتخار دیگری برای تیموتی شالامه به ارمغان آورد؟

با اکران «Wonka» در سینماها، ما تصمیم گرفتیم بهترین فیلم‌های موجود در فهرست رو به رشد بازی‌های بزرگ تیموتی شالامه را بررسی کنیم. اگرچه بسیاری از فیلم‌های این فهرست دقیقا کلاسیک مدرن نیستند، اما شالامه در همه آنها به خوبی می‌درخشد و رتبه‌بندی فیلم‌ها بر اساس عملکرد او در آنها به جای کیفیت کلی آنها به عنوان پروژه است. ما رتبه بندی را از ۱۰ اجرای برتر تیموتی شالامه تا کنون، که از به اصطلاح “بدترین” به بهترین، انجام داده‌ایم.

 

۱۰ فیلم برتر تیموتی شالامه

۱۰. فیلم پادشاه ۲۰۱۰ – The King

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

شالامه در فیلم پادشاه نقش هنری پنجم، پادشاه واقعی انگلستان، در اقتباسی بسیار ضعیف از نمایشنامه‌های هنریاد نمادین ویلیام شکسپیر («هنری چهارم» قسمت‌های اول و دوم و همچنین «هنری پنجم»). بازی می‌کند. این فیلم به دنبال تلاش‌های پادشاه جوان برای انطباق با سیاست دربار است.

فیلم پادشاه 2010

شالامه در فیلم پادشاه ۲۰۱۰

۹. فیلم گزارش فرانسوی ۲۰۲۱ – The French Dispatch

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

شالامه در فیلم گزارش فرانسوی نقش زفیرلی را بازی می‌کند، رهبر شورشی دانشجویی که بر سر دسترسی به خوابگاه‌های دخترانه آغاز می‌شود، اما به زودی بیشتر سیاسی و ضد جنگ می‌شود. او نقش زفیرلی را به عنوان یک پسر کمی مغرور اما همچنان دوست داشتنی بازی می‌کند.

فیلم گزارش فرانسوی

شالامه در فیلم گزارش فرانسوی

۸. فیلم تل ماسه ۲۰۲۱ – Dune

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

پل آتریدس، قهرمان رمان علمی تخیلی مهم فرانک هربرت «Dune» است. پسر جوان یک خانه اشرافی، پل، مجبور می‌شود از خانواده خود دفاع کند، پس از اینکه آنها به جنگی بر سر کنترل سیاره بیابانی آراکیس توسط رقیبشان هاوس هارکونن سوق داده می‌شوند. «تل ماسه» به نوعی در مورد حضور ستارگان است. بازیگران با تمرکز بسیار بر منظره و وسعت جهان در درام انسانی، نیاز به بازی بزرگ دارند. فیلم تل ماسه را می‌توانید از این قسمت تماشا کنید.

فیلم تل ماسه 2020

شالامه در فیلم تل ماسه ۲۰۲۰

۷. فیلم وانکا ۲۰۲۳ – Wonka

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

البته ویلی ونکا! در پیش درآمد پل کینگ “چارلی و کارخانه شکلات سازی”، شالامه نقش یک نسخه جوان‌تر از شکلات ساز معروف را بازی می‌کند، زیرا تلاش می‌کند خود را در صنعت شکلات‌سازی تثبیت کند. برای تماشا و دانلود فیلم وانکا کلیک کنید.

فیلم وانکا 2023

شالامه در وانکا ۲۰۲۳

۶. فیلم پسر زیبا ۲۰۱۸ – Beautiful Boy

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

این فیلم بر اساس خاطرات دوگانه پدر و پسر دیوید و نیک شف، «پسر زیبا» روی پدر و پسری تمرکز می‌کند که به دلیل اعتیاد پسر، رابطه‌شان تقریبا از بین می‌رود. شالامه نقش پسری را در مقابل استیو کارل به عنوان پدر بازی می‌کند، زیرا او فرآیند دشوار توانبخشی را طی می‌کند تا از اعتیادش به داروهای مت آمفتامین خلاص شود.

فیلم پسر زیبا

شالامه در فیلم پسر زیبا

 

 

۵. فیلم استخوان‌ها و همه ۲۰۲۲ – Bones and All

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

لی، یک آدم خوار جوان و مو قرمز است و فیلم لوکا گوادانینو که در اواخر دهه ۱۹۸۰ اتفاق می‌افتد. تیلور راسل نقش شخصیت اصلی، همنوع آدمخوار مارن را بازی می‌کند که با لی ملاقات می‌کند و با او به یک سفر جاده‌ای در سراسر ایالات متحده می‌رود.

فیلم استخوان‌ها و همه

شالامه در فیلم استخوان‌ها و همه

۴. فیلم خانم استیونز ۲۰۱۶ – Miss Stevens

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

قبل از”Call Me By Your Name”، شالامه یک بازیگر جوان همیشه در فیلم‌های مختلف مستقل بود. بهترین آنها فیلم خانم استیونز در سال ۲۰۱۶ است که اولین فیلم بلند جولیا هارت است. او نقش بیلی، دانش‌آموز جوان مشکل‌دار با مشکلات رفتاری را بازی می‌کند که یکی از سه دانش‌آموزی است که توسط معلم جوان لیلی راب رهبری می‌شود.

فیلم خانم استیونز

شالامه در فیلم خانم استیونز

۳. فیلم لیدی برد ۲۰۱۷ – Lady Bird

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

کایل، پسر جایگزین باحالی که بعد از جدایی لیدی برد، سورشا رونان، از اولین دوست پسرش دنی (لوکاس هجز) توجه نقش او را به خود جلب می‌کند. در ابتدا، او مانند یک رویای نوجوانی به نظر می‌رسد، اما فیلمنامه تند گرتا گرویگ به زودی نشان می‌دهد که نگرش توهین‌آمیز کایل با یک رگه عمیقا خودخواهانه همراه است.

فیلم لیدی برد

شالامه در فیلم لیدی برد

۲. فیلم مرا با نام خودت صدا کن ۲۰۱۷ – Call Me by your Name

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

در این فیلم، الیو، قهرمان ۱۷ ساله اقتباس لوکا گوادانینو از رمان آندره آسیمن. در تابستان ۱۹۸۳ با پدر و مادرش در شمال ایتالیا زندگی می‌کند، دنیای الیو با ملاقات با دستیار پژوهشی پدرش الیور (آرمی همر) تغییر می‌کند.

فیلم مرا با نام خودت صدا کن

شالامه در فیلم مرا با نام خودت صدا کن

۱. فیلم زنان کوچک ۲۰۱۹ – Little Women

تیموتی شالامه نقش چه کسی را بازی می‌کند؟

در فیلم زنان کوچک، لوری شخصیت دل‌بازی است که در اقتباس رمانی در سال ۱۹۹۴ توسط کریستین بیل جوان و مو بلند تجسم یافت. در این فیلم، شالامه در کنار سورشا رونان به عنوان شخصیت اصلی حضور دارد. شالامه در اقتباس او از رمان لوئیزا می‌آلکات، تنها یک شخصیت مکمل برای زنان جوان پیچیده گرویگ است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

Logo-type-fa-White.png

نصب وب اپلیکیشن